24.7.2020
Kategorie: Gastronomie

Pomáhá jíst zdravou snídani při kontrole hmotnosti?

Některé výzkumy naznačují, že pravidelné stravování zdravou snídaní vám může pomoci zhubnout a udržet hubnutí i do budoucna. Jiný výzkum však naznačuje, že přeskočení snídaně nemusí být pro vás špatné a může také pomoci s kontrolou hmotnosti. Kromě toho, je zdravá snídaně způsob, jak dodat tělu mnohem více energie pro zvládnutí každodenních povinností.

Snídaně sníží hlad na celý den

Jíst snídani může snížit váš hlad později během dne, což může usnadnit vyhýbání se přejídání. Když přeskočíte snídani, můžete se později cítit hladově a bez energie. Pokušení dosáhnout rychlé „opravy“ se dostaví brzy a například bonbóny z automatu nebo koblihy se stanou ještě více neodolatelnými. Kromě toho, snídaně sníží touhu, zejména na sladkosti a nezdravé tuky.

Zdravá volba

Snídaně vás může přivést na dobrou cestu zdravě se stravovat po celý den. Lidé, kteří jedí snídani, mají na stravu větší ohled, jsou v zaměstnání výkonnější a mají menší potíže s nadváhou.

Více energie

Zdravá snídaně doplňuje vaše tělo a doplňuje zásoby glykogenu, které zásobují vaše svaly okamžitou energií. Rutinní vynechávání snídaně je spojeno se sníženou fyzickou aktivitou, špatnou náladou a přibývajícími kilogramy.

Základy zdravé snídaně

Co přesně se počítá jako zdravá snídaně? Zde je základ zdravé snídaně:

  • Celá zrna – celozrnné (neplést s vícezrnnými) rohlíky a bagety, horké nebo studené celozrnné cereálie či kaše, celozrnné muffiny a celozrnné vafle.
  • Bílkoviny – vejce, tvaroh, libové maso, luštěniny a ořechy.
  • Nízkotučné mléčné výrobky – mléko, jogurty s jednoduchým nebo nízkým obsahem cukru a nízkotučné sýry a přírodní sýry.
  • Ovoce a zelenina – čerstvé nebo zmrazené ovoce a zeleninu, 100% šťávové nápoje bez přidaného cukru a ovocné a zeleninové koktejly.

Společně tyto potravinové skupiny poskytují komplexní uhlohydráty, vlákninu, bílkoviny a malé množství tuku – kombinace, která přináší zdravotní výhody a pomáhá vám cítit se celé hodiny dobře.

Najděte možnosti z těchto hlavních skupin, které vyhovují vašemu vkusu a preferencím. A zkuste si vybrat jídlo z nejméně tří z těchto čtyř skupin potravin, aby se završila zdravá snídaně.

Inspiroval vás článek? Řekněte o něm přátelům: