TZ: Pekařství Mr.Baker se mění na Hello!
Původní český koncept pekařství Mr.Baker, s jehož pobočkami se zákazníci setkávají především na železničních nádražích nebo stanicích hromadné dopravy, se postupně modernizuje pod novým názvem Hello. Nejde přitom o klasický rebranding, nový koncept se od původního Mr.Baker liší nejen atraktivnějším designem prodejen, ale především novým přístupem a cílením na nové skupiny zákazníků. Provozovatelem obou konceptů je společnost Lagardére Travel Retail.
50 pekařství Hello do dvou let, koncept boduje i v zahraničí
První prodejna Hello byla v České republice otevřena již před několika lety, šlo ale spíše o test, zda se koncept, původně připravený ve Francii, u českých zákazníků ujme. S příchodem nového Business Unit Directora pro oblast Travel Food Services Martina Petříka před dvěma lety však projekt nabral na otáčkách. „Udělali jsme si průzkum trhu, kritické zhodnocení našich stávajících konceptů od zákazníků, připravili a odstartovali několik pilotů a po jejich úspěchu připravili kompletně novou strategii a restart značky,“ vysvětluje Martin Petřík. Během dalších dvou let je v plánu mít více než 50 prodejen Hello jen v ČR, další rozvoj plánuje společnost i v dalších zemích Evropy. Zájem již projevili z pobočky Lagardere v Rumunsku, Polsku, vylepšená verze konceptu zabodovala dokonce i ve Francii, kde uvažují o otevření Hello v pařížském metru.
Že je nový koncept trefou do černého, potvrzuje i fakt, že přestože je v ČR aktuálně mírně vyšší počet pekařství Mr.Baker (22), dvacítka prodejen Hello již překonala Mr.Baker jak v počtu obsloužených zákazníků, tak v obratu. Z Prahy se koncept navíc rychle šíří do dalších měst, v plánu jsou jak zcela nové lokality, převážně na nádražích, tak rekonstrukce a přestavby stávajících pekařství Mr.Baker.
Nové produkty i efektivnější systém obsluhy
Hlavními pozitivy pekařství Hello je kromě modernějšího a atraktivnějšího designu prodejen, který je pro zákazníky příjemný a dobře přehledný, také kvalitní sortiment. „Český zákazník je stále náročnější, dokážou ocenit kvalitu. Kromě tradičního pečiva jsme jim tedy nabídli skvělou kávu, zapracovali jsme na nových čerstvých bagetách a sendvičích, hodně se zaměřujeme na Hot food a vymýšlíme jedinečné produkty s vyšší přidanou hodnotou, aby se k nám zákazník rád vracel. Samozřejmostí jsou i sezonní kampaně,“ vyjmenovává Martin Petřík.
Typický zákazník Hello chodí do pekařství pravidelně, většinou několikrát týdně. „Vzhledem k našemu umístění na dopravních uzlech vyžadují zákazníci rychlou a efektivní obsluhu, široký výběr, čerstvost výrobků a samozřejmě také příznivou cenu. Největší zájem je o hotové obložené bagety, kávu a pečivo, nejlépe rovnou vytažené z pece,“ upřesňuje Martin Petřík, podle kterého je nejnáročnějším úsekem dne ráno, kdy lidé spěchají do práce či do školy a kupují si v Hello snídani nebo svačinu.
Koronavirus vytvořil novou strukturu trhu
V době mimořádných opatření proti šíření koronaviru byly pobočky po většinu času uzavřeny, nyní je znovu v provozu kompletně celá síť. „S nástupem krize prudce poklesl počet zákazníků. Naše pekařství Hello a Mr.Baker jsou především na dopravních uzlech v metru a vlakových nádražích, tak jsme přirozeně ovlivněni počty cestujících. Stačí se podívat na poloprázdné soupravy metra a je jasné, že zatím jsou lidé v cestování MHD opatrní. Chybí také turisté, kteří tvořili určitou část našich zákazníků. Očekávám, že dojde ke změně struktury cestujících a vývoj bude rozdílný také v různých lokalitách. Více budou samozřejmě cestovat tuzemští turisté, postupně opět narůstá i počet těch, kteří se přepravují za prací. V létě ještě ubude studentů a mladých, kteří jezdili do školy a na brigády. Postupně se tedy vytvoří nová struktura trhu,“ uzavírá Martin Petřík.